میانه بازار جشنواره سینمایی جشنواره فیلم

میانه: بازار جشنواره سینمایی جشنواره فیلم علیرضا تابش بنیاد سینمایی فارابی جشنواره جهانی فیلم فجر بازار جشنواره جهانی فجر

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خطای محاسبه در بازارها

روز گذشته، سکه و دلار روند افزایشی را ادامه دادند. سکه به‌سوی کانال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حرکت کرد و دلار تا سقف ۱۲ روزه اوج رفت. بعضی کارشناسان ریشه نوسان

خطای محاسبه در بازارها

خطای محاسبه در بازارها

عبارات مهم : بازار

روز گذشته، سکه و دلار روند افزایشی را ادامه دادند. سکه به سوی کانال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حرکت کرد و دلار تا سقف ۱۲ روزه اوج رفت. بعضی کارشناسان ریشه نوسان بازارها را نامتقارن بودن اوضاع اطلاعاتی در بازار ارز و سکه می دانند. به گفته فعالان، تعلیق ثبت سفارش ها با قیمت دلار رسمی و تضعیف احتمال الحاق به FATF بعد از اعلام نظر شورای نگهبان از جمله دلایل نوسان دو روز اخیر هست. معامله گران درحالی موقعیت خرید گرفتند که محاسبات آنان بر پایه اطلاعات گذشته بوده است.

به گزارش دنیای اقتصاد ؛برخی کارشناسان معتقدند اگر فعالان بازار اطلاعات را به صورت کامل دریافت می کردند دامنه نوسان دو روز اخیر می توانست محدودتر باشد. مرز تحلیل کارشناسان و فعالان بازار در همین عدم تقارن اطلاعاتی توصیف می شود. اطلاعات تکمیلی نشان می دهد سیاست تازه دولت در تعلیق ثبت سفارش بیش از آنکه نشان دهنده روند کج دار و مریز گذشته باشد، حکایت از تصحیح سیاست های گذشته دارد. درواقع تعلیق ثبت سفارش قطعه ای از یک پازل بزرگ تر در حوزه ارزی است که به زودی رونمایی می شود. مساله پیوستن به گروه خاص اقدام مالی (FATF) و بحث دور شدن کشور عزیزمان ایران از لیست سیاه این گروه نیز شنیده می شود در ارکان حاکمیت جمع بندی هایی انجام شده است هست. به نظر می رسد فعالان بازار به علت اطلاع نداشتن از این تصمیمات دچار خطای محاسبه شده است اند.

خطای محاسبه در بازارها

خطای محاسبه در بازارها

در دومین روز هفته، رشد سکه و دلار ادامه پیدا کرد و هر دو مرزهای جدیدی را فتح کردند. روز یکشنبه، سکه تمام بهار آزادی ۶۰هزار تومان زیاد کردن را به ثبت رساند و ساعت ۳ بعدازظهر روی قیمت ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان قرار گرفت. یکی از عوامل رشد بهای سکه، زیاد کردن قیمت دلار به بالای مرز ۸ هزار تومانی و ثبت قیمت هایی در محدود ۸ هزار و ۲۰۰ تومان حدود ساعت ۳ بعدازظهر بود. به نظر می رسد، اوضاع اطلاعات فعالان ارزی در بازار شکل نامتقارنی پیدا کرده هست. اطلاعات نامتقارن وضعیتی است که یکی از بازیگران بازار اطلاعات مورد نیاز از طرف برابر را به منظور شکل گیری یک معامله منصفانه و بدون خطر نداشته باشد. در بازار نامتقارن کنونی، معامله گران بازار زیاد براساس رویکرد تطبیقی واکنش‌ها می کنند که زیاد حالت گذشته نگر دارد و جالب آنکه براساس آن موقعیت خرید و فروش خود را نیز تنظیم می کنند (خرید و فروشی که بر مبنای اطلاعات دقیق صورت نگرفته است). نتیجه جریان اطلاعاتی نامتقارن در بازارها بر هم زدن مسابقه در جهت کم کردن کارآیی است.

وقتی یکی از دو طرف معامله اطلاعاتی دارد که طرف دیگر از آن بی بهره است در چنین شرایطی ریسک معامله جهت طرف کم اطلاع تر به شدت زیاد کردن خواهد یافت. به نظر می رسد روز گذشته نیز معامله گران ارزی زیاد براساس همین اوضاع اطلاعات نامتقارن و اطلاعات محدود موقعیت خود را تنظیم کردند. به عنوان مثال، روز گذشته معامله گران عنوان می کردند بحث های اطراف FATF و قطع واردات با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان زمینه ساز زیاد کردن قیمت ها شده است هست. با رویکرد تطبیقی این دو متغیر می توانستند نشانه هایی از عوض کردن روند بازار باشند؛ ولی بررسی عمیق تر از آن حکایت می کند، اگر معامله گران اطلاعات دقیق تری از این اخبار داشتند و براساس هیجانات واکنش‌ها نمی کردند، تصمیمات متفاوت تری را اتخاذ می کردند.

روز گذشته، سکه و دلار روند افزایشی را ادامه دادند. سکه به‌سوی کانال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حرکت کرد و دلار تا سقف ۱۲ روزه اوج رفت. بعضی کارشناسان ریشه نوسان

در حالی که بعضی قطع واردات با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را متغیر افزایشی دانسته اند، ولی کارشناسان باور داشتند آنچه سیاست تازه وارداتی است زیاد از آنکه ناشی از زیگزاگ سیاسی باشد حکایت از اصلاح رویه ها دارد. ثبت سفارش های زیاد جهت دریافت دلار ارزان موجب شده است که دولت درخواست تعلیق و بررسی مجدد ثبت سفارش ها را بدهد. مسلما در این بررسی بخشی از ثبت سفارش ها از بین بردن خواهد شد و این امر موجب می شود بخشی از منابع ارزی دولت در میان مدت حفظ شوند؛ از طرف دیگر از آنجا که به نظر می رسد بعضی از این واردکنندگان زیاد به دنبال دریافت دلار ارزان بوده اند، بعید است جهت تقاضای خود به بازار آزاد مراجعه کنند. در این شرایط، ذخیره ارز با رویکرد از بین بردن ثبت بعضی سفارش ها، ریسک کمبود ارز در بازار را در میان مدت کمتر خواهد کرد.

دومین متغیر افزایشی که بعضی نوسان گیران اطراف آن جوسازی کردند، ایرادات شورای نگهبان به لوایح چهارگانه مورد نظر FATF بود. با این حال، بعضی کارشناسان باور دارند، ایرادات شورای نگهبان قابل حل است و حتی اطلاعات زیاد نشان می دهد که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تلاش هایی جهت حل عنوان انجام شده است هست. به این ترتیب می توان گفت اطلاعات جدید، آنچه را که بازار تصور می کند، تایید نمی کند. از سوی دیگر، روندها نشان می دهد که عدم قطعیت های ناشی از تحریم ها تا حد زیادی اثر خود را در قیمت های بازار تخلیه کرده هست. بنابراین می توان گفت که عدم قطعیت های پیشین نوسان شدیدی را به اقتصاد نمی توانند تحمیل کنند؛ مگر این عدم قطعیت ها عوض کردن شکل بدهند یا عدم قطعیت جدیدی ظهور کند.

وقت اصلاح قیمت ها در بازار سکه؟

پس از ۳ روز زیاد کردن متوالی در بازار سکه و بالای ۲۰۰ هزار تومان رشد، بعضی معامله گران بازار باور داشتند وقت اصلاح قیمت این فلز گرانبها فرا رسیده است.یکی از نشانه هایی که بعضی سکه بازان را به عوض کردن مسیر قیمت امیدوار کرد، ضعیف شدن متغیرهای افزایشی بعد از عبور سکه از مرز ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود، امری که موجب زیاد کردن فروش ها و رفتن سکه به کانال ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شد. البته به گفته بعضی فعالان، بعد از ساعت ۴ بعدازظهر روند کاهشی این فلز گرانبها شدت بیشتری گرفت و در مقطعی به محدوده ۲میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رفت.

خطای محاسبه در بازارها

عامل مهم تری که می تواند کلید اصلاحات قیمت سکه را بزند، به دور دوم تحویل سکه های پیش فروش از روز سه شنبه نسبت داده شده است هست. معامله گران عنوان کردند، از آنجا که تحویل این سکه ها پیش روی بازار هست، تا حدی با نزدیک شدن به مرز ۳ میلیونی در خریدها احتیاط می شود. یکی دیگر از نشانه هایی که از سوی سکه بازان به عنوان احتمال آخر روند افزایشی به آن اشاره شد، عدم تناسب میان رشد دلار و سکه در روز دوم هفته بود. در دومین روز هفته، سکه حدود ۸/ ۲ درصد زیاد کردن قیمت را تجربه کرد؛ این در حالی بود که در بازار غیررسمی دلار قیمت بالای ۵/ ۳ درصد زیاد کردن را به ثبت رساند.

دلار که در روز اول هفته تا محدوده ۷ هزار و ۹۰۰ تومان اوج رفته بود، در روز دوم هفته به بالای محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومان سرک کشید. به گفته فعالان، یکی از متغیرهای اثرگذار در رشد روز یکشنبه، جوسازی معامله گران اطراف خبر تعلیق ثبت سفارش کالاهای تامین ارز نشده بود. این خبر به معنای ایست به واردات با دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بود. در حالی که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند، این اقدام می تواند زمینه رانت را در دریافت ارز کم کردن دهد، معامله گران با جوسازی اطراف آن که ممکن است تقاضای بیشتری از این بعد وارد بازار شود، قیمت ها را افزایشی کردند. در کنار این، اعلام کم کردن واردات نفت کره جنوبی از کشور عزیزمان ایران دیگر عاملی بود که انتظارات معامله گران ارزی را تحت تاثیر قرار داد.

روز گذشته، سکه و دلار روند افزایشی را ادامه دادند. سکه به‌سوی کانال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حرکت کرد و دلار تا سقف ۱۲ روزه اوج رفت. بعضی کارشناسان ریشه نوسان

به گزارش «ایبِنا» به نقل از رویترز، واردات نفت کره جنوبی از کشور عزیزمان ایران در ماه گذشته میلادی یعنی ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳/ ۴۰ درصد کم کردن پیدا کرد. سومین پایه زیاد کردن قیمت دلار در روز دوم هفته، به رشد قیمت حواله درهم مربوط بود. روز یکشنبه، بعضی فعالان قیمت حواله درهم را بالای ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کردند. قیمت حواله درهم و دلار با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و زیاد کردن یکی به طور سنتی به رشد دیگری منجر می شود.

واژه های کلیدی: بازار | اطلاعات | اطلاعات | ثبت سفارش | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه