میانه بازار جشنواره سینمایی جشنواره فیلم

میانه: بازار جشنواره سینمایی جشنواره فیلم علیرضا تابش بنیاد سینمایی فارابی جشنواره جهانی فیلم فجر بازار جشنواره جهانی فجر

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی زنگ‌ها جهت نجات برجام به صدا در آمد

چند روز بعد از نشست وزیران خارجه کشور عزیزمان ایران و 1+4 در نیویورک، مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی از رونمایی سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری میان کشور عزیزمان ای

زنگ‌ها جهت نجات برجام به صدا در آمد

زنگ ها جهت نجات برجام به صدا در آمد

عبارات مهم : اروپا

چند روز بعد از نشست وزیران خارجه کشور عزیزمان ایران و 1+4 در نیویورک، مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی از رونمایی سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری میان کشور عزیزمان ایران و اروپا تا قبل از 13 آبان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در گفت وگویی اظهار کرد: حداقل 7 بانک مرکزی اروپایی توافق کرده اند که یک راهکار خاص مالی را جهت ارتباط با کشور عزیزمان ایران ایجاد کنند، راهکاری که قرار است در آینده به موسسه ای تبدیل شود که خود اروپایی ها را نجات دهد.

وی گفت: آنچه که به مساله کشور عزیزمان ایران مربوط هست، در آینده ای نزدیک انجام می شود، ولی آنچه که آنها می خواهند که فراتر از کشور عزیزمان ایران بتواند کار کند، ممکن است وقت بیشتری طول بکشد.

زنگ‌ها جهت نجات برجام به صدا در آمد

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز روز جمعه در نیویورک اعلام کرد که بر اساس مذاکراتی که با اروپایی ها انجام شده است هست، سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری با کشور عزیزمان ایران تا شروع دور دوم تحریم های آمریکا در 13 آبان اجرایی خواهد شد.

فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در گفت وگویی بعد از نشست وزیران خارجه کشور عزیزمان ایران و 1+4 گفت: راهکار خاص مالی فقط جهت اروپا نیست، بلکه به گونه ای است که سایر کشورها و شرکت هایی که با کشور عزیزمان ایران تعامل مالی دارند بتوانند پول را به این حساب واریز کنند و هزینه های صادرات را نیز از این حساب برداشت کنند.

چند روز بعد از نشست وزیران خارجه کشور عزیزمان ایران و 1+4 در نیویورک، مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی از رونمایی سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری میان کشور عزیزمان ای

بر اساس بیانیه یکسان نشست وزیران خارجه کشور عزیزمان ایران و 1+4 که با حضور نماینده اتحادیه اروپا هفته گذشته در نیویورک برگزار شد، با توجه به فوریت و ضرورت حصول به نتیجه های ملموس، وزرای خارجه از پیشنهادات عملی جهت حفظ و توسعه کانال های پرداخت و به طور مشخص ابتکار تاسیس یک «سازوکار ویژه» جهت تسهیل پرداخت های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران، که فعالان اقتصادی را در تعقیب تجارت مشروع با کشور عزیزمان ایران کمک کرده و به آنها اطمینان مجدد می دهد، استقبال کردند.

آنها همچنین بر اراده نیرومند خود جهت حمایت از فعالیت زیاد جهت عملیاتی کردن فوری این «سازوکار خاص » در کنار استمرار تعامل با شرکای منطقه ای و بین المللی تصریح کردند.

بنا براین گزارش، این سازوکار خاص مشمول بر مباحث بانکی، نفت و انرژی، دعوت و تشویق شرکت ها و موسسات میانگین اروپایی و دیگر کشورها به تعامل با ایران، بانک سرمایه گذاری و قانون انسداد (قانون مقابله با تحریم های فرا سرزمینی ایالات متحده را از سر بگیرد) و غیره است.

زنگ‌ها جهت نجات برجام به صدا در آمد

موضوع سازوکار خاص تسهیل پرداخت های مربوط به صادرات و واردات ایران، ابتدا از سوی فرانسوی ها پیشنهاد شد ولی از آنجایی که این کشورها از تصویر العمل آمریکا و تهدیدهای بعد از آن می ترسیدند نتوانستند به تنهایی جلو بیایند. در عین حال باید گفت چین و روسیه نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده و در ارایه و پیشبرد پیشنهادات و ایده ها به خوبی عمل کرده اند.

به نظرمی رسد اکنون سه کشور اروپایی با همراه کردن تعداد دیگری از کشورهای اروپایی ریسک ایجاد چنین سازوکاری که با انتقاد و خشم مایک پمپئو وزیر امور خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا همراه شد را در میان خود تقسیم کنند.

چند روز بعد از نشست وزیران خارجه کشور عزیزمان ایران و 1+4 در نیویورک، مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی از رونمایی سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری میان کشور عزیزمان ای

علاوه بر این گفته می شود، بدنه بروکراتیک و اقتصادی و تجاری و مالی اتحادیه اروپا که بر خلاف بدنه سیاسی آن در پنج ماه گذشته، خاموش بوده اکنون وارد کار شده است است و عنوان اجرایی شدن این سازوکار به جدیت در راهروهای وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اتحادیه جریان یافته هست.

همان طور که گفته شده است هست، سازوکار خاص مالی اروپا جهت کشور عزیزمان ایران در گام نخست تعاملات تجاری کشور عزیزمان ایران و اروپا را مشمول بر می شود ولی در گام بعد که کمی وقت بر هست، کشورهای دیگر به خاص خریداران نفت و سایر محصولات کشور عزیزمان ایران می توانند از این طریق به واردات و صادرات با کشور عزیزمان ایران بپردازند بدون این که از تحریم ها و تهدیدهای احتمالی آمریکا ترسی داشته باشند. اروپایی ها در این زمینه مذاکرات جداگانه ای را با کشورهای مهم که خریدار نفت و انرژی کشور عزیزمان ایران به خاص هستند شروع کرده اند.

زنگ‌ها جهت نجات برجام به صدا در آمد

موضوع فروش نفت و سایر محصولات و مشتقات آن و انتقال پول نفت به کشور از بااهمیت ترین محورهای مذاکرات کشور عزیزمان ایران و 1+4 بعد از خروج آمریکا از برجام و تلاش جهت حفظ این توافق بین المللی است که از جمله بااهمیت ترین دستورات و شروط مقام معظم رهبری جهت باقی ماندن کشور عزیزمان ایران در برجام است.

بنا به گفته بعضی منابع مطلع، چین بااهمیت ترین خریداران نفت کشور عزیزمان ایران با وجود تهدیدات آمریکا و فشارهای شدیدی که این کشور به طور سازمانی و حتی فردی به مسئولان و مقامات این کشورها در ماه های گذشته جهت ممانعت از خرید نفت کشور عزیزمان ایران انجام داده اند، قول داده اند که در صورت شروع تحریم ها و وجود سازوکاری که بتوانند پول نفت را به یورو پرداخت کنند نه پول مرسوم کشورشان، این کار را انجام خواهند داد. از این رو در حال حاضر عنوان مهم جهت کشور عزیزمان ایران وجود یک مسیر مالی و پولی قابل اطمینان است.

با توجه به این که مساله مهم اکنون جهت کشور عزیزمان ایران وجود یک مسیر مطمئن مالی و پولی جهت انتقال پول نفت به کشور هست، اخبار مربوط به اجرایی شدن سازوکار تسهیل پرداخت های بانکی از سوی اروپایی ها و مقامات کشورمان می تواند در کم کردن اثرات بازگشت تحریم های آمریکا که در مقایسه با دوره قبل در سال 91 به مراتب سخت تر و شدیدتر خواهد بود، موثر باشد و بازار کشور عزیزمان ایران را تا حدودی از هرج و مرج و التهاب دور کند.

سازوکار خاص مالی که اروپا تلاش در ایجاد و اجرایی کردن آن دارد، هدفی فراتر از عنوان کشور عزیزمان ایران را دنبال می کند؛ اروپا در اثر برجام متوجه شد تا چه اندازه به آمریکا وابسته است و در رسانه ها و مواضع مقامات رسمی ارزش در سطوح متفاوت این مساله به وضوع دیده شد. آنها امروز از این که اروپا هیچ کارت اعتباری مستقلی ندارد دلواپس هستند.

آنها به خوبی می دانند اگر آمریکا تصمیم بگیرد اروپا را تحریم کند عملا سوئیفت حتی با آنها کار نمی کند و تحریم ها آنها را فلج خواهد کرد. هرچند این مسایل پرسشها کشور عزیزمان ایران نیست ولی واقعیت این است که در برابر سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا، همه در یک کشتی هستیم.

واژه های کلیدی: اروپا | ایران | آمریکا | تحریم ها | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه | اخبار سیاست خارجی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه